Elektriniai paspirtukai, vis labiau populiarėjanti transporto priemonė miestuose, suteikia ne tik patogumo kasdienėse kelionėse, bet gali kelti ir pavojų eismo saugai. Ieškodama būdų užtikrinti, kad aplinkai draugiškos transporto priemonės plistų miestuose, tačiau nekeltų chaoso ir pavojaus eismo dalyviams, Susisiekimo ministerija kviečia į diskusiją bei laukia idėjų iš visuomenės.
Pastaruoju metu daugėjant e-paspirtukų, padaugėjo ir su jais susijusių eismo įvykių. Taip pat girdimas pėsčiųjų nepasitenkinimas, kad šaligatviais važiuojantys e-paspirtukai kelia grėsmę tiek pėsčiųjų, tiek pačių e-paspirtukų vairuotojų saugai. Pastebima, kad tam tikrais atvejais e-paspirtukų vairuotojai arba nežino, arba nepaiso teisės aktais nustatytos eismo tvarkos.
Susisiekimo ministerija kviečia diskutuoti dėl elektrinių paspirtukų dalyvavimo viešajame eisme tvarkos. Laukiama gyventojų nuomonės – savo idėjas galima teikti el. paštu konsultacijos@sumin.lt.
Svarbi informacija apie elektrinių paspirtukų vairuotojų teises ir pareigas
Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 2 straipsnio 39 dalyje įtvirtinta sąvoka „motorinis dviratis – transporto priemonė, kuri turi ne mažiau kaip du ratus ir vidaus degimo variklį ar elektros variklį, kurių didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kW, ir kurios didžiausiasis projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/h.
Jeigu elektrinių paspirtukų galios ir greičio parametrai atitinka motorinio dviračio apibrėžtyje nurodytus parametrus, šie elektriniai paspirtukai priskiriami prie motorinių dviračių.
Kelių eismo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. 1950 „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 66 punkte nustatyta, kad „Taisyklėse nustatyti reikalavimai dviračių vairuotojams taip pat privalomi motorinių dviračių vairuotojams“, t. y. reikalavimai, teisės ir pareigos elektriniams paspirtukams ir jų vairuotojams yra tapatūs dviračiams ir jų vairuotojams.
Primename Taisyklėse įtvirtintus reikalavimus dviračių vairuotojams. Pagal Taisyklų 55–57 punktus:
„55. Važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, o išklausiusiems Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą, – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.
Taip pat dviratininkams ir elektrinių paspirtukų vairuotojams primintini šie Taisyklių punktai:
„58. Dviračio vairuotojui, važiuojančiam važiuojamąja dalimi, prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nulipti nuo dviračio ir kirsti važiuojamąją dalį vedantis dviratį, jeigu eismo sąlygos to reikalauja.
Be to, dviratininkams ir elektrinių paspirtukų vairuotojams primintini šie Taisyklėse įtvirtinti draudimai, siekiant užtikrinti jų saugą:
„64. Dviračių vairuotojams draudžiama:
64.1. važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu įrengti dviračių takai, išskyrus Taisyklėse nustatytus atvejus;
64.2. važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais;
64.3. važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo;
64.4. vežti keleivius, jeigu nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų;
64.5. vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams;
64.6. būti velkamiems kitų transporto priemonių;
64.7. vilkti kitas transporto priemones, išskyrus tam skirtas priekabas;
64.8. važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones;
64.9. kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis.“
Informuojame, kad atmintinę dviračių, paspirtukų ir mopedų vairuotojams galima rasti Lietuvos kelių policijos tarnybos interneto svetainėje: http://lkpt.policija.lrv.lt/lt/naudinga-informacija/atmintine-dviraciu-paspirtuku-ir-mopedu-vairuotojams.
Pažymime, kad Susisiekimo ministerija daug dėmesio skiria saugaus eismo klausimams. Tai aktualu visai visuomenei, nes kiekvienas jos narys yra kelių eismo dalyvis (vairuotojas, keleivis, pėsčiasis). Susisiekimo ministerija, siekdama užtikrinti eismo saugą, glaudžiai bendradarbiauja su už eismo saugą atsakingomis institucijomis, ir mus vienija bendras tikslas – išsaugotos eismo dalyvių gyvybės ir sveikata. Tik bendromis pastangomis ir nuosekliu darbu galime sumažinti eismo įvykių, aukų ir sužeistųjų keliuose skaičių.
Komentarai
{{msg}}