Svetainės struktūra Versija neįgaliems
lt
en ru

„Renkuosi mokyti“ – mokyklų kaitai!

2020–2021 mokslo metais Visagino „Gerosios vilties“ progimnazija įsitraukė į VšĮ „Mokyklų tobulinimo centro“ inicijuojamą programą „Renkuosi mokyti“. Programa buria švietimo bendruomenę ir siekia į Lietuvos švietimą atnešti pozityvius pokyčius, kurie padėtų kiekvienam mokiniui patirti mokymosi sėkmę ir tapti savo mokyklos bei šalies kūrėju. Įgyvendinant programą suburiama mokyklos pokyčio komanda, kuri bendradarbiaudama su bendruomene, mokslininkais ir tyrėjais pasirenka sritį, kurią norėtų tobulinti ir kuria savo mokyklos pokyčio projektą.

Visagino „Gerosios vilties“ progimnaziją pirmieji pokyčiai, inicijuoti programos „Renkuosi mokytis“, pasiekė dar rugsėjo mėnesį – čia pradėjo dirbti programos dalyvė, dailės mokytoja, Olga Mazniova. Ji įsitikinusi, jog „pagaliau turėtume baigti reformas ir pradėti dirbti. Kalbant apie pokytį mokykloje, norisi pabrėžti pačios mokyklos komandos formavimą, bendruomenės įtraukimą į veiklas ir sprendimų priėmimą, refleksiją visais lygmenimis. Savianalizė, suvokimas, ką, kaip ir kodėl aš darau, yra kelias į progresą ir tobulėjimą. Sąstingis bet kokioje bendruomenės dalyje yra blogai – negalima sustingti vietoje, užstrigti „anais laikais“. Juk  reflektuodami  iškeliame  tikslus, vizijas, atrandame tinkamus darbo metodus“.
Taigi, progimnazijoje buvo suburta pokyčio projekto komanda: direktorė Jolanta Bartkūnienė, pavaduotoja ugdymui Miglė Bulovienė, lietuvių kalbos mokytojos Jolanta Paukštytė-Glaskienė ir Jūratė Čičinskienė, rusų kalbos mokytoja Olga Melnik bei anglų kalbos mokytoja Ana Kunčevskaja. Bendradarbiaujant su programos „Renkuosi mokyti“ konsultante, Utenos švietimo centro direktore, Vitalija Bujanauskiene, buvo parengtas programos „Renkuoti mokyti“ pokyčio projektas „Mokymosi sėkmė kiekvienam vaikui!“. Projektas skirtas įtraukiajam ugdymui, mokinių galimybių progimnazijoje didinimui. Siekiama, kad visi mokiniai įsitrauktų į mokymąsi, būtų aktyvūs besimokantieji, sumažėtų atotrūkis tarp gerai ir silpnai besimokančiųjų.
 Pirmoji projekto veikla 6b  klasės mokiniams paliko neišdildomą įspūdį. Rudenį dailės mokytoja Olga Mazniova, rusų kalbos Olga Melnik ir fizinio ugdymo mokytoja Jelena Zubova į pamoką  „Judėdami ir bendraudami piešiame pasaulį“ važiavo traukiniu. Mokiniai stebėjo gamtos peizažą pro traukinio langą ir paskui jį piešė impresionizmo stilistika (nenaudodami teptukų), pakeliui „rinko“ daiktavardžius kūrybiniam darbui, o stotelėse atliko sveikatinimo pratimus.  Dailės pamokose mokiniai netradiciškai susipažino su Senovės Egiptu – rašė hieroglifais savo vardus, kūrė mumijas ir sarkofagus, o vyresnieji pagamino tikrojo Tutanchamono sarkofago kopiją ir puošė progimnazijos erdves egiptiečių stiliumi. Kai prasidėjo nuotolinis mokymas, mokytojai norėdami sudominti ir įtraukti mokinius surengė integruotas lietuvių kalbos ir dailės pamokas 5 A klasės mokiniams. Tai buvo eksperimentas, kuris iš tiesų pavyko, nes visi klasės mokiniai įsitraukė į komikso scenarijaus rašymą ir kadrų piešimą pagal pasakėčią „Varna ir lapė“. O puikius darbelius dailės mokytoja pavertė filmukais. Nuotoliniu būdu vyko ir pilietiškumo diena progimnazijoje. 5-6 klasių mokiniai aktyviai įsitraukė į projektinę veiklą „Virtuali kelionė po Lietuvą“. Dirbdami porose jie parengė ir klasės draugams lietuvių bei rusų kalbomis pristatė žymiausias Lietuvos lankytinas vietas, patraukliai ir aiškiai pateikė informaciją apie įvairius gamtos ir istorijos paminklus, tuo pačiu praturtino savo ir klausytojų žinias apie savo kraštą.
Projekto metu taip pat stiprinamos mokytojų profesinės kompetencijos: išbandomi įtraukiantys mokymo(si) metodai, intensyviau taikomos klausinėjimo strategijos, integracija, aptariami mokinių įgalinimo būdai ir metodai pamokoje. Mokytojams vasario mėnesį vyko seminaras ,,Mąstymo kultūrą ugdančios mokyklos“. Seminaro metu mokytojai supažindino su ugdymo(si) įrankiais: mąstymo žemėlapiais, mąstymo  įpročių bei reflektyvių klausimų panaudojimo galimybėmis.  Šių metodų taikymas pamokose padeda mokiniams geriau suprasti medžiagą, skatina juos  kūrybiškai mąstyti, ugdo pasitikėjimą ir dar labiau motyvuoja mokytis.
„Renkuosi mokytis“ programos įgyvendinimas – tai visos bendruomenės įgalinimas kurti pokyčius, taikyti įtraukiojo ugdymo principus, siekiant kiekvieno vaiko mokymosi sėkmės. Tad džiaugiamės turėdami galimybę būti programos „Renkuosi mokyti“ bendruomenės dalimi ir Visagino „Gerosios vilties“ progimnazijoje įgyvendinti pokyčio projektą, kuris padės mokiniams  pasiekti  geresnių mokymosi rezultatų.

Miglė Bulovienė
Visagino „Gerosios vilties“ progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui


Komentarai

Vardas
El. paštas
Komentaras
Apsaugos kodas

Ačiū, komentaras bus matomas kai administratorius jį patvirtins.

{{msg}}

{{comment.name}} {{comment.time | u2date : 'yyyy-MM-dd'}}
{{comment.comment}}

Aktualios rubrikos

Visagino savivaldybė. Visos teisės saugomos © 2018 Sprendimas: UAB "Fresh Media"