Svetainės struktūra Standartinė versija
lt
en ru

Metodinis renginys „Ugdymas lietuvių kalba tautinių mažumų ikimokyklinio ugdymo mokyklose“

Metodinis renginys „Ugdymas lietuvių kalba tautinių mažumų ikimokyklinio ugdymo mokyklose“

 

Trys keliai veda į žinias:
mąstymo kelias yra kilmingiausias kelias,
imitacijos kelias yra paprasčiausias,
o patirties kelias yra karčiausias.
(Konfucijus)

Balandžio 12 d. Visagino lopšelyje-darželyje „Auksinis gaidelis“ (VPC) vyko metodinis renginys, kuriame dalyvavo trijų Visagino lopšelių-darželių, kurių ugdomoji kalba rusų, direktoriai, direktorių pavaduotojai ugdymui ir mokytojai. Renginio tikslas buvo pasidalinti darbo patirtimi ugdant lietuvių kalba tautinių mažumų ikimokyklinio ugdymo mokyklų vaikus. Iniciatorė Švietimo, kultūros, sporto ir valstybinės kalbos kontrolės skyriaus vyriausioji specialistė Monika Gutė, moderatorė vaikų lopšelio-darželio „Kūlverstukas“ l. e. direktoriaus pareigas Danutė Remeikienė.

Švietimo, kultūros, sporto ir valstybinės kalbos kontrolės skyriaus vedėja Asta Sieliūnienė sveikindama renginio dalyvius akcentavo svarbų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų indėlį rengiant vaikus mokyklai, lietuvių kalbos ugdymo svarbą ir palinkėjo kuo daugiau skleisti savo patirtį, nes Visagino mokyklų patirtis yra įdomi kitų savivaldybių mokykloms.

Savo patirtimi dalinosi lopšelio-darželio „Auksinis gaidelis” (VPC) mokytojos Silvija Ruzgaitė, Nadėžda Vetochina, Rima Vanagaitė, Anželika Vasiljeva, Julija Zinkevič, vaikų lopšelio-darželio „Gintarėlis“ mokytojos Laima Garuckienė, Giedrė Niaurienė, vaikų lopšelio-darželio „Kūlverstukas“ mokytojos Dalia Macijauskienė ir Natalja Marfionok.

Mokytojos kalbėjo apie taikomus laiko planavimo ir ugdymo lietuvių kalba modelius, naudojamas mokomąsias priemones, bendradarbiavimo su kolegomis ir vaikų tėvais formas. Buvo akcentuota, kad optimaliausias vaikų ugdymo lietuvių kalba metodas – tai įvairūs žaidimai, dainos, pasakos, be to vaikai daugiausiai išmoksta, kai veikla integruota į visapusišką vaiko ugdymą natūralioje žaidybinėje aplinkoje.

Lietuvių kalbos mokytoja Giedrė Niaurienė priminė žodį „Imersija“ (lot. immersio — panardinimas) išsakydama nuomonę, kad yra labai svarbu ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus „panardinti į lietuvių kalbą“, bet „nenuskandinti lietuvių kalboje“.

Renginys baigėsi dalyvių diskusija, kurios metu direktoriai, direktorių pavaduotojai ir mokytojai išsakė nuomonę, kad jų pasirinktas ugdymo lietuvių kalba modelis po 1 val. kasdien kiekvienai grupei yra geriausias, paminėjo, kad yra sukurta daug skaitmeninių, kompiuterinių priemonių, kurių kokybiškam naudojimui reikalingos interaktyvios lentos, planšetiniai kompiuteriai, bet nepakanka materialinių išteklių jas įsigyti, apgailestavo, kad trūksta kitokių ugdymo ir ugdymosi priemonių (mokomosios medžiagos, knygų ir pan.) lietuvių kalba tautinių mažumų ikimokyklinio ugdymo mokykloms. Mokyklos panoro pasiūlyti studentams atlikti pedagoginę praktiką savo įstaigose.

Dėkojame lopšeliui-darželiui „Auksinis gaidelis“ (VPC) už šiltą priėmimą.


Komentarai

Vardas
El. paštas
Komentaras
Apsaugos kodas

Ačiū, komentaras bus matomas kai administratorius jį patvirtins.

{{msg}}

{{comment.name}} {{comment.time | u2date : 'yyyy-MM-dd'}}
{{comment.comment}}

Aktualios rubrikos

Visagino savivaldybė. Visos teisės saugomos © 2018 Sprendimas: UAB "Fresh Media"