KONCEPTUALUSIS PAGRINDAS
Lyderystė vardan mokymosi – veiksmingų ir lygių sąlygų sukūrimas mokiniams, specialistams ir visai sistemai, kurioje lyderiai atkakliai ir viešai koncentruoja savo ir kitų dėmesį į mokymą ir mokymąsi.
► Švietimo lyderis – atsakingas, kūrybingas, į tvarumo principus ir nuolatinį mokymąsi, tobulėjimą susitelkęs profesionalas, kurio veikla grindžiama tvirtu vertybiniu pamatu, atkakliai ir viešai koncentruojantis savo ir bendruomenių dėmesį užtikrinti mokymo ir mokymosi kokybę.
► Tvarioji lyderystė – švietimo pažangos pastangos, derančios su pagrindinėmis žmogiškomis vertybėmis, orientuotos į ilgalaikę viziją ir tausojančios dabarties pasiekimus.
► Sisteminis požiūris – mokyklų ir visos švietimo sistemos tobulinimas pritraukiant, puoselėjant ir ugdant lyderius visuose lygmenyse: klasėse, mokykloje, vietos savivaldybėje ir nacionaliniu mastu.
► Vertybinis pagrindas – pagarba žmogui, profesijai, susitarimams; pasitikėjimas, pagalba, įgalinimas, kurie veda į skaidrią bei aiškią atsakomybės ir atskaitomybės sistemą.
ĮGYVENDINTOJAI
Iniciatoriai ir kuratoriai – Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) Strateginių programų skyrius.
Kūrėjai – 100 švietimo darbuotojų, atstovaujančių nacionalinį, savivaldybių ir mokyklos lygmenį.
Pareiškėjas – ŠMM Švietimo aprūpinimo centras.
Partneriai: Mokyklų tobulinimo centras ir ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas.
Užsakovai – ŠMM Strateginių programų skyrius ir Mokymosi visą gyvenimą departamentas.
Valdymo komitetą sudaro atstovai iš: ŠMM Strateginių programų skyriaus, ŠMM Mokymosi visą gyvenimą ir Bendrojo ugdymo departamentų, Lietuvos savivaldybių asociacijos, Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros, Lietuvos profesinio mokymo įstaigų asociacijos, Vilniaus Antakalnio progimnazijos.
TRUKMĖ
1 etapas (konceptualių dokumentų rengimas): 2009 – 2011 m. (finansavimas – 10 mln. litų)
2 etapas (1 etapo veiklų išbandymas 15-oje savivaldybių): 2011 – 2015 m. (finansavimas – 10 mln. litų, iš kurių per viešuosius pirkimus buvo sutaupyta 2,7 mln. litų ir grąžinta į valstybės biudžetą)
3 etapas (veiklų sklaida likusiose 45-ose savivaldybėse): 2017 m. vasaris – 2021 m. vasaris (finansavimas – 5 502 780,00 eurų, iš kurių jau panaudota 2 087 966,47 eurų)
PROJEKTO TIKSLAS
Sukurti paramos savarankiškiems lyderiams infrastruktūrą plėtojant vadybines kompetencijas, atveriant naujas karjeros galimybes tobulinant, remiant ir išlaisvinant mokyklą, įgalinant švietimo bendruomenę ir kiekvieną jos narį.
PROJEKTO PRINCIPAI
PROJEKTO TINKLALAPIS www.lyderiulaikas.smm.lt
TIKSLINĖS GRUPĖS (projektas jau subūrė apie 20 000 švietimo darbuotojų)
Projektas skirtas visos Lietuvos švietimo specialistams, suinteresuotiems tvariais švietimo pokyčiais: mokyklų (nuo ikimokyklinio ugdymo įstaigų iki profesinio mokymo centrų) administracijos darbuotojams, mokytojams, savivaldybių administracijų darbuotojams, Švietimo ir mokslo ministerijos ir jai pavaldžių institucijų darbuotojams, aukštųjų mokyklų dėstytojams, švietimo konsultantams, švietimo savivaldos institucijų ir asociacijų vadovams ir dalyviams, užsienio lietuvių bendruomenių lyderiams, ne švietimo sistemos darbuotojams– švietimo bendruomenės nariams, jauniems žmonėms, ketinantiems savo karjeros siekti švietimo sistemoje.
Informacija apie praėjusius projekto etapus:
TREČIASIS ETAPAS – „LYDERIŲ LAIKAS 3“
Projektas „Lyderių laikas 3“ yra nacionalinė iniciatyva, siekianti tobulinti ugdymo įstaigų vadybos praktiką bei besimokančiųjų mokymosi kokybę, kad mokyklų (profesinio mokymo, bendrojo ir neformaliojo ugdymo), savivaldybių ir nacionalinio lygmens švietimo lyderiai būtų labiau pasirengę inicijuoti ir vykdyti kokybinius pokyčius (inovacijas) savo organizacijose.
Projekto siekis – auginti Lietuvos švietimo profesinį kapitalą, kurį sudaro: sprendimų priėmimo kapitalas: pasitikėjimas žmonėmis ir jų įgalinimas savarankiškai priimti sprendimus žmogiškasis kapitalas: kiekvienas žmogus, jo kompetencijos, išsilavinimas, kultūra socialinis kapitalas: pasitikėjimu grindžiami žmonių tarpusavio ryšiai, priklausymas bendruomenėms ir tinklams, savitarpio pagalba
Projektą sudaro trys tarpusavyje glaudžiai susijusios veiklos:
Sprendimų priėmimo kapitalas | 1. Švietimo bendruomenės lyderystės gebėjimų didinimas kuriant ir įgyvendinant pokyčio projektus savivaldybėse (regionuose) |
Žmogiškasis kapitalas | 2. Visų lygmenų švietimo profesionalų kompetencijų ugdymas |
Socialinis kapitalas | 3. Švietimo profesionalų savitarpio pagalbos tinklo kūrimas |
Siekiami rezultatai
LL3 indėlis į mokyklų, savivaldybių bei nacionalinio lygmens švietimo vadybos tobulinimą:
KONTAKTINIAI ASMENYS:
Komentarai
{{msg}}