Svetainės struktūra Versija neįgaliems
lt
en ru

Vartotojų teisių apsauga

Vartotojų teisių apsauga – vienas iš ES politikos prioritetų, siekiant užtikrinti vartotojų sveikatą, saugą ir ekonominius interesus, teisę į informaciją, taip pat skatinti burtis į asociacijas savo interesams ginti. Laisvas prekių ir paslaugų judėjimas – pamatinė ES vidaus rinkos laisvė – neįsivaizduojamas be vartotojų pasitikėjimo, kad prekės ir paslaugos, kuriomis jie naudojasi, yra saugios ir geros kokybės. 

Ką reikia žinoti perkant prekes ir paslaugas?

a) Prieš pirkdami, palyginkite kainas vienoje ar kitoje pirkimo vietoje;
b) Niekada nepasirašykite sutarties jos neperskaitę, ypač atkreipkite dėmesį į mažu šriftu pateiktą informaciją, kuri gali būti Jums ypač svarbi;
c) Saugokite pirkimo kvitus, sutartis ir garantijas;
d) Nedelskite paduoti skundą;
e) Išdėstykite savo pretenzijas raštu;
f) Turėkite laiškų, kurias siuntėte pardavėjui/paslaugų teikėjui, kopijas;
g) Nenusiminkite, jei nepavyko susitarti su pardavėju/paslaugos teikėju. Mėginkite dar kartą.

Kaip apsisaugoti nuo nesąžiningų pardavėjų ir paslaugų teikėjų?

a) Visuomet patikrinkite pardavėjo tapatybę (asmens dokumentus, pažymėjimus ir kt.);
b) Jeigu pardavėjas turi tapatybės dokumentus, patikrinkite jų įgaliojimą, skambinkite į pardavėjo darbovietę tuo numeriu, kuris nurodytas telefonų knygoje, o ne jų pasiūlytu;
c) Ar Jūs laukėte jų? Jeigu ne, būkite budrūs. Jeigu Jus domina jų parduodamos prekės, galite paprašyti ateiti kitą kartą jums patogiu metu, pvz., kai nebūsite vienas (-a);
d) Valdykite situaciją – klausimus užduodate Jūs. Jeigu nusprendėte susitikti su pardavėju, atvykusiu į jūsų namus, nepasiduokite pardavėjo „žavesiui“. Atminkite – tai ne pokalbis su draugu;
e) Nepirkite iš karto – įvertinkite kitus pasiūlymus. Iš kur Jūs žinote, kad kaina yra teisinga? Pirmiausia pasidomėkite, ką siūlo kitos įmonės, parduodančios tokias pačias prekes. Neskubėkite priimti sprendimo, net jeigu Jums siūlomos nuolaidos.

Kaip išvengti apgavysčių?

a) Būkite budrūs, kai gaunate pranešimus apie loterijos laimėjimus, nemokamas dovanas ar prizus;
b) Nesiųskite pinigų, kurių prašoma prieš atsiimant prizus, laimėjimus ar tariamai „gelbstint“ Jūsų artimuosius;
c) Niekada nenurodykite savo asmens ar banko duomenų;
d) Žinokite, kad teisėtai atsiimant prizą, iš Jūsų negali būti reikalaujama įsigyti kokią nors prekę.

Ką daryti nusipirkus nekokybišką gaminį?

Įsigijęs netinkamos kokybės prekę vartotojas turi teisę (pasirinktinai): iš pardavėjo reikalauti netinkamos kokybės prekę pakeisti tinkamos kokybes preke arba atitinkamai sumažinti prekės kainą, per protingą terminą neatlygintinai pašalinti daikto trūkumus ar atlyginti vartotojo išlaidas prekės trūkumams pašalinti, jeigu to neatliko pardavėjas. Vartotojas taip pat turi teisę vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus. 
Norėdamas pakeisti ar grąžinti prekę, pirkėjas pardavėjui pateikia raštišką prašymą, kuriame nurodo prekės trūkumus ir pasirinktą vieną teisėtą reikalavimą. Prie prašymo pridedamas kasos aparato kvitas ar pirkimo–pardavimo kvitas, arba kitas prekės pirkimą–pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas ir garantinis dokumentas (jeigu parduotai prekei nustatytas kokybės garantijos terminas).

Ką daryti nusipirkus nekokybišką maisto produktą?

Jeigu pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės maisto prekė, kol nesibaigė prekės tinkamumo naudoti terminas, pirkėjas turi teisę (pasirinktinai): reikalauti, kad prekė būtų pakeista į tokią pat tinkamos kokybės prekę, grąžinti prekę pardavėjui ir reikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus. 
Parduoti prekes, kurių tinkamumo naudoti terminas pasibaigęs – draudžiama, tačiau jei vartotojui vis dėlto buvo parduota prekė, kurios tinkamumo naudoti terminas pasibaigęs, vartotojas gali pasinaudoti aukščiau išvardintomis teisėmis. 
Netinkamos kokybės maisto prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje ir pirkėjui patogioje vietoje.
Norėdamas pakeisti ar grąžinti maisto prekę, pirkėjas pardavėjui pateikia raštišką prašymą ir prekę. Prašyme nurodomi prekės trūkumai ir pirkėjo pasirinktas vienas teisėtas reikalavimas. Prie prašymo pridedamas kasos aparato kvitas arba kitas prekės pirkimą–pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas.

Dėl konsultacijos vartotojų teisių apsaugos klausimais galite kreiptis:

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba
(čia galima užpildyti el. prašymo formą)
Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius
Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyrius: 
  • Pirmadieniais – ketvirtadieniais - nuo 8.00 iki 17.00 val. – I aukštas, 107 kabinetas;
  • Pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 7.30 iki 8.00 val. – II aukštas, 201 kabinetas;
  • Penktadieniais – nuo 8.00 iki 15.45 val. – I aukštas, 107 kabinetas. 
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Utenos apskrities skyrius
Utenio a. 8, 28242 Utena
Tel./faks. (8 389) 20 619
El. paštas utena@vvtat.lt 

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos Utenos poskyris
Utenio a. 8, 28242 Utena
Tel. (8 706) 64 939
Svetainė www.vnmpi.lt 
El. p. utena@vnmpi.lt 

Utenos apskrities valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Visagino poskyris 
Parko g. 14-424, 31140 Visaginas
Tel. (8 386) 60 102 
El. paštas visaginovmvt@sugardas.lt

Daugiau informacijos rasite apsilankę Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos svetainėje www.vvtat.lt

Aktualios rubrikos

Visagino savivaldybė. Visos teisės saugomos © 2018 Sprendimas: UAB "Fresh Media"