SPECIALIEJI REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
1. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
1.1. Turėti aukštąjį universitetinį (bakalauro arba vientisų studijų) teisinį išsilavinimą.
1.2. Turėti ne mažesnę kaip 3 metų teisinio darbo patirtį.
1.3. Būti susipažinusiam su Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančias viešąjį ir vidaus administravimą, vietos savivaldą, viešųjų juridinių asmenų veiklą, valstybės tarnybą ir darbo santykius.
1.4. Gerai išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus norminius teisės aktus.
1.5. Gebėti savarankiškai dirbti, analitiškai įvertinti problemas, analizuoti ir apibendrinti pateiktą medžiagą, priimti sprendimus, planuoti ir organizuoti savo darbą.
1.6. Išmanyti Dokumentų rengimo, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles.
1.7. Gebėti visiškai savarankiškai atlikti užduotis, greitai suvokti informaciją ir rasti sprendimus, nustatyti veiklos prioritetus, sisteminti ir analizuoti pateiktą medžiagą, analitiškai įvertinti ir apibendrinti problemas.
1.8. Mokėti dirbti kompiuteriu pagal bazinius kompiuterinio raštingumo reikalavimus, gebėti naudotis teisės aktų ir kitų dokumentų paieškos sistemomis, reikiamomis duomenų bazėmis.
1.9. Mokėti ar anglų, ar vokiečių, ar prancūzų, ar rusų kalbas B2 lygiu.
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
2. Teikdamas pirminę teisinę pagalbą darbuotojas vykdo šias funkcijas:
2.1. teikia teisinę informaciją – informaciją apie teisės sistemą, įstatymus ir kitus teisės aktus, teisinės pagalbos teikimą;
2.2. teikia teisines konsultacijas – patarimus teisės klausimais;
2.3. rengia dokumentus, skirtus valstybės ir savivaldybių institucijoms, išskyrus procesinius dokumentus;
2.4. teikia patarimus dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka, atlikti veiksmus dėl taikaus ginčo išsprendimo;
2.5. rengia taikos sutartis;
2.6. padeda surašyti ar surašo prašymą suteikti antrinę teisinę pagalbą, jei teikiant pirminę teisinę pagalbą, paaiškėja, kad pareiškėjui reikės antrinės teisinės pagalbos;
2.7. tvarko pirminės teisinės pagalbos apskaitą; kiekvienais metais, Teisingumo ministerijos nustatyta tvarka, teikia veiklos, organizuojant ir teikiant pirminę teisinę pagalbą, ataskaitos projektą savivaldybės administracijos direktoriui.
2.8. Analizuoja ir derina savivaldos teisės įgyvendinimui ir savivaldybės funkcijų vykdymui reikalingas sutartis, prireikus jas rengia, dalyvauja derybose su rangovais, veiklos partneriais, paslaugų teikėjais, vizuoja ketinimų protokolus;
2.9. Rengia procesinius dokumentus savivaldybės interesų gynimui, skolų, delspinigių, nepriemokų išieškojimui, teikia juos teismui;
2.10. Konsultuoja savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus teisiniais klausimais jiems vykdant savo funkcijas;
2.11. Renka duomenis ir informaciją savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių projektų rengimui pagal skyriaus kompetenciją;
2.12. Dalyvauja sprendžiant darbo ginčus.
2.13. Inicijuoja viešuosius pirkimus, būtinus funkcijoms įgyvendinti.
2.14. Nuolat tobulina teorines ir praktines žinias, įgūdžius, kitas profesines savybes ir gebėjimus.
2.15. Vykdo, kiek tai susiję su pareigybės tikslu ir (arba) skyriaus funkcijomis susijusius nenuolatinio pobūdžio skyriaus vedėjo pavedimus, jei tų pavedimų vykdymas nesudaro prielaidų netinkamam funkcijų, nurodytų šiame pareigybės aprašyme, vykdymui, ir pirminės teisinės pagalbos teikimo tvarkos, nurodytos Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatyme, užtikrinimui.