Biudžetinė įstaiga
Parko g. 14, 31139 Visaginas
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Kodas 188711925
Tel. (8 386) 60 246
Faks. (8 386) 31 286
El. p. visaginas@visaginas.lt

Lietuviškai English Russian
Spausdinti
Tarybos posėdžių transliacija
Vartotojų teisių apsauga
Vartotojų teisių apsauga – vienas iš ES politikos prioritetų, siekiant užtikrinti vartotojų sveikatą, saugą ir ekonominius interesus, teisę į informaciją, taip pat skatinti burtis į asociacijas savo interesams ginti. Laisvas prekių ir paslaugų judėjimas – pamatinė ES vidaus rinkos laisvė – neįsivaizduojamas be vartotojų pasitikėjimo, kad prekės ir paslaugos, kuriomis jie naudojasi, yra saugios ir geros kokybės.

Ką reikia žinoti perkant prekes ir paslaugas?

a) Prieš pirkdami, palyginkite kainas vienoje ar kitoje pirkimo vietoje;
b) Niekada nepasirašykite sutarties jos neperskaitę, ypač atkreipkite dėmesį į mažu šriftu pateiktą informaciją, kuri gali būti Jums ypač svarbi;
c) Saugokite pirkimo kvitus, sutartis ir garantijas;
d) Nedelskite paduoti skundą;
e) Išdėstykite savo pretenzijas raštu;
f) Turėkite laiškų, kurias siuntėte pardavėjui/paslaugų teikėjui, kopijas;
g) Nenusiminkite, jei nepavyko susitarti su pardavėju/paslaugos teikėju. Mėginkite dar kartą.

Kaip apsisaugoti nuo nesąžiningų pardavėjų ir paslaugų teikėjų?

a) Visuomet patikrinkite pardavėjo tapatybę (asmens dokumentus, pažymėjimus ir kt.);
b) Jeigu pardavėjas turi tapatybės dokumentus, patikrinkite jų įgaliojimą, skambinkite į pardavėjo darbovietę tuo numeriu, kuris nurodytas telefonų knygoje, o ne jų pasiūlytu;
c) Ar Jūs laukėte jų? Jeigu ne, būkite budrūs. Jeigu Jus domina jų parduodamos prekės, galite paprašyti ateiti kitą kartą jums patogiu metu, pvz., kai nebūsite vienas (-a);
d) Valdykite situaciją – klausimus užduodate Jūs. Jeigu nusprendėte susitikti su pardavėju, atvykusiu į jūsų namus, nepasiduokite pardavėjo „žavesiui“. Atminkite – tai ne pokalbis su draugu;
e) Nepirkite iš karto – įvertinkite kitus pasiūlymus. Iš kur Jūs žinote, kad kaina yra teisinga? Pirmiausia pasidomėkite, ką siūlo kitos įmonės, parduodančios tokias pačias prekes. Neskubėkite priimti sprendimo, net jeigu Jums siūlomos nuolaidos.

Kaip išvengti apgavysčių?

a) Būkite budrūs, kai gaunate pranešimus apie loterijos laimėjimus, nemokamas dovanas ar prizus;
b) Nesiųskite pinigų, kurių prašoma prieš atsiimant prizus, laimėjimus ar tariamai „gelbstint“ Jūsų artimuosius;
c) Niekada nenurodykite savo asmens ar banko duomenų;
d) Žinokite, kad teisėtai atsiimant prizą, iš Jūsų negali būti reikalaujama įsigyti kokią nors prekę.

Ką daryti nusipirkus nekokybišką gaminį?

 Įsigijęs netinkamos kokybės prekę vartotojas turi teisę (pasirinktinai): iš pardavėjo reikalauti netinkamos kokybės prekę pakeisti tinkamos kokybes preke arba atitinkamai sumažinti prekės kainą, per protingą terminą neatlygintinai pašalinti daikto trūkumus ar atlyginti vartotojo išlaidas prekės trūkumams pašalinti, jeigu to neatliko pardavėjas. Vartotojas taip pat turi teisę vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus. 

 Norėdamas pakeisti ar grąžinti prekę, pirkėjas pardavėjui pateikia raštišką prašymą, kuriame nurodo prekės trūkumus ir pasirinktą vieną teisėtą reikalavimą. Prie prašymo pridedamas kasos aparato kvitas ar pirkimo–pardavimo kvitas, arba kitas prekės pirkimą–pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas ir garantinis dokumentas (jeigu parduotai prekei nustatytas kokybės garantijos terminas).

Ką daryti nusipirkus nekokybišką maisto produktą?

 Jeigu pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės maisto prekė, kol nesibaigė prekės tinkamumo naudoti terminas, pirkėjas turi teisę (pasirinktinai): reikalauti, kad prekė būtų pakeista į tokią pat tinkamos kokybės prekę, grąžinti prekę pardavėjui ir reikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
 Parduoti prekes, kurių tinkamumo naudoti terminas pasibaigęs – draudžiama, tačiau jei vartotojui vis dėlto buvo parduota prekė, kurios tinkamumo naudoti terminas pasibaigęs, vartotojas gali pasinaudoti aukščiau išvardintomis teisėmis.
 Netinkamos kokybės maisto prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje ir pirkėjui patogioje vietoje.
 Norėdamas pakeisti ar grąžinti maisto prekę, pirkėjas pardavėjui pateikia raštišką prašymą ir prekę. Prašyme nurodomi prekės trūkumai ir pirkėjo pasirinktas vienas teisėtas reikalavimas. Prie prašymo pridedamas kasos aparato kvitas arba kitas prekės pirkimą–pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas.

Dėl konsultacijos vartotojų teisių apsaugos klausimais galite kreiptis:

Vartotojus konsultuoja Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Regioninės veiklos koordinavimo skyriaus specialistas Utenos apskrityje (Utenio a. 7, Utena), telefonais (8 38) 920619, (8 683) 32857, el. paštu nerijus.stasiulionis@vvtat.lt pirmadieniais-ketvirtadieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val., penktadieniais - nuo 8.00 iki 15.45 val.

Taip pat vartotojai gali kreiptis bendruoju konsultacijų telefonu 8 5 262 67 60 Vilniuje ar atvykti į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, Vilniaus g. 25, Vilniuje, taip pat užpildyti el. prašymo formą, pateiktą šioje nuorodoje - http://vvtat.lt/index.php?4061884442.

Daugiau informacijos rasite apsilankę Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos svetainėje www.vvtat.lt.

Išsami ir kvalifikuota informacija vartotojams teikiama nemokamais telefonais:
8 800 55 551 (Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie LR ūkio ministerijos);

8 800 40 403(Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba).

Visagino savivaldybės administracijos
Strateginio planavimo ir investicijų valdymo skyriaus vyriausioji specialistė
Natalija Jakubovskaja
Parko g. 14, LT-31139 Visaginas
Tel. (8 386) 72 592, faks. (8 386) 31 286, kab. 228
El. p. natalija.jakubovskaja@visaginas.lt 

Utenos apskrities valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos
Visagino poskyris (8 386) 60 102
Parko g. 14-417, 31139 Visaginas
El. paštas visaginovmvt@sugardas.lt

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos
Utenos poskyris (8 389 52927)
Aušros g. 80, Utena
El. paštas utenoss@is.lt

Ūkio ministerijos 2001 m. birželio 29 d. įsakymas Nr. 217 „Dėl Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių patvirtinimo“ / Valstybės Žinios, 2001, Nr. 58-2105; Valstybės Žinios, 2012, Nr. 34-1637

 
Lietuvos Respublikos institucijos, ginančios vartotojų teises

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba

Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

Ryšių reguliavimo tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

Europos vartotojų centras
Paskutinis atnaujinimas: 2016-05-02 10:13:58
 Prisijungimas gyventojams

MUS RASITE ČIA
                                                          Miesto schema 

RENGINIŲ
KALENDORIUS
P A T K Pn Š S
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203
Lapkritis
    2017     
 
NAUJIENŲ
PRENUMERATA
Įveskite savo el. pašto adresą:
Įveskite paieškos raktinį žodį:
VARTOTOJŲ
STATISTIKA
Iš viso apsilankė: 10740710
Šiandien apsilankė: 21235
Dabar naršo: 261

 

 
© Visagino savivaldybė. Visos teisės saugomos.
Sprendimas: Idamas. Naudojama Smartweb sistema